donderdag 17 januari 2013

Voorraadkast

Het is een beetje vals spelen, maar vandaag laat ik de kast van gisteren zien...Vals spelen, omdat ik die kast niet gister heb opgeruimd, maar zondag al.
Gister heb ik de hele dag zitten te vergaderen met het bestuur van de Landelijke Spingroep ( wol spinnen, niet spinnen als in insecten of  sport) en 's avonds had ik echt de moed niet meer om een opruimklus(je) aan te pakken. Mea culpa!
Dus vandaar de kast, die zondag een metamorfose onderging.
Het is een Lundia kast, die DH en ik gekocht hebben toen we van Leeuwarden naar Arnhem verhuisden en op een etage gingen wonen met een piepkleine slaapkamer. Er paste een twijfelaar ( bed van 1,20 meter breed) en deze kast in.
De kast is vervolgens elke keer mee verhuisd en kreeg in ons huidige huis de functie van voorraadkast. In de schuur staat de rest, maar daar heb ik het een volgende keer nog wel eens over. Voorraad hebben...een tic, die ik heb geërfd van mijn lieve moeder. Zij had de beschikking over een grote kelder en daar greep je nooit mis. En een aanbieding mag je niet laten lopen, toch?! Op die manier bouw je voorraad op en op die manier staan er altijd dingen achter in je kast, waar je het bestaan niet eens meer van wist.
Handen uit de mouwen dus en na een uurtje of twee was de kast opgeruimd, veel weggegooid en weet ik weer wat er in staat. Nog steeds te veel, maar daar worstelen we ons de komende weken wel doorheen. Creatief koken dus maar!

voor

na

na

3 opmerkingen:

  1. Wat netjes allemaal!
    Zal ik ook? nee toch maar niet, of toch die ene lade dan alleen maar? Misschien morgen.

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er weer overzichtelijk uit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, zo'n opgeruimde kast. Ik kom er nu pas achter dat je het netjes bij houdt hier op je blog, maar jouw berichtjes komen rechtstreeks in een vast item bij bij in mijn email en daar had ik dus nog niet gekeken. Ik dacht dat ze met mijn andere email binnen kwamen. :(
    Complimenten. Ik ga morgen ook weer een kastje doen. Soms komt het er niet van, zeker nu Tara hier een kort weekend is. Maar we gaan door!! Liefs, Marga

    BeantwoordenVerwijderen